Wybór członka Krajowej Rady
Radiofonii i Telewizji

5. Posiedzenie Senatu, 30 stycznia 2006 roku

 

Senator Romaszewski zadając kandydatowi pytanie zwrócił uwagę, że bardzo poważnym problemem jest brak audycji poruszających tematykę konsumencką. Senator mówił, że trudno, żeby w mediach, które są zdominowane przez reklamę, zaraz po reklamie pasty do zębów ktoś potem mówił, że te pasty różnią się tylko opakowaniem i ceną, a najtańsza jest ta, czy tamta.

Senator mówił dalej, że audycje konsumenckie są niezbędne, by społeczeństwo było traktowane jako społeczeństwo obywateli, a nie tylko konsumentów. Złożoność manipulacji, którą wykonują banki jest nie do pokonania przez przeciętnego obywatela. Senator zadał Kandydatowi pytanie: Czy obywatel konsument może liczyć na pomoc mediów publicznych?

Kandydat do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji podzielił pogląd Senatora i powiedział, że w mediach publicznych powinny się znaleźć programy konsumenckie.

Więcej o dyskusji nad tym punktem na stronie Senatu RP.
patrz: stenogramy posiedzeń > 5 posiedzenie > ctrl + F > Zbigniew Romaszewski > pkt. 1